Bolesti hlavy

nature-679288_1280Bolesti hlavy mohou, mimo jiné, vycházet z překyseleného organismu. V tom případě se soustředíme na vyváženou stravu, přidáme do jídelníčku více zásaditých pokrmů. Především přestaneme sladit cukrem, cukr můžeme nahradit medem v menší míře karamelem. Na bolesti hlavy z únavy, přepracování nebo nevyspání můžete vyzkoušet různé bylinné recepty, různá cvičení (jóga), pobyt na čerstvém vzduchu, pokud nechcete užívat veselé růžové pilulky. Pomůžou například chladivé obklady: menší ručník namočíte do studené vody, na vyždímaný ručník kápnete esenciální mátový olej a obklad přiložíte na čelo nebo zátylek. Můžete vyzkoušet také kombinaci, kdy na čelo přiložíte studený obklad a vzadu na krk horký obklad. Na každého působí něco jiného, přírodních receptů existuje mnoho, krom toho, že nejdříve musíme odhalit a odstranit příčinu bolesti.

Bylinné čaje vhodné na bolesti hlavy

daisy-712892_1280Třikrát denně pijeme čaj ze sporýše lékařského, je vhodný na migrénu, můžeme jej kombinovat s mátou. Někdy je příčinou bolesti hlavy podrážděný žlučník, potom je vhodná právě máta nebo řebříček lékařský. Dále je vhodný čaj z třezalky tečkované, pokud potřebujeme uvolnit především po psychické stránce. Vhodné jsou též teplé koupele s nálevem z třezalky tečkované. Sedmikrásky: na uvolnění bolesti hlavy sníme zhruba deset kvítků sedmikrásek, jakmile pocítíme první příznaky. Pijeme také čaj z květů sedmikrásek, můžeme je přidávat též do polévek.

Bylinný odvar na migrénu: Při častých bolestech hlavy užíváme po několik dní ráno a večer šálek odvaru této směsi: 20 g květů petrklíče, 20 g natě třezalky, 20 g kaliny. Půl polévkové lžíce nadrobno pokrájené směsi se spaří v půl litru vroucí vody, nechá deset minut odstát a přecedí. Bolesti pomáhá zmírnit také čaj z máty peprné a heřmánku.

Citronová záchrana: čerstvý citron přepůlíme a každou polovinu přiložíme na spánky. Naši předci si pomáhali také přikládáním rozmačkaného zelného listu nebo vlažného obkladu z tvarohu na čelo.

Nízký tlak: pomáhá třikrát denně žvýkat několik listů rozmarýnu.

Grimasy proti bolestem hlavy

Dokonale se uvolněte, jak nejlépe to dokážete. Vypněte mozek. Dělejte přehnané obličejové grimasy. Šklebte se intenzivně, jak nejlépe to dokážete: nafukujte tváře, hýbejte čelistmi sem tam, rychle mrkejte, špulte rty, zhluboka zívejte, koulejte očima, zašilhejte, zamračte se, svraštěte čelo, krčte nos, vytahujte bradu, hýbejte pusou jako kapr, vyplazujte jazyk… Nenásilně a velmi pomalu při tom pohybujte krkem na všechny strany. Vyzkoušejte to, někdy pomůže uvolnění ztuhlých obličejových svalů.

Někdy pomůže: silně si třeme ušní lalůčky. Potom na chvilku palcem a ukazováčkem silně stiskneme kořen nosu pod nadočnicovými oblouky. Nezatajujeme dech! Volně pečlivě dýcháme!

Bolesti hlavy a unavené oči

Předejte očím hřejivou energii: dlaně třete silně o sebe, dokud se nezahřejí. Potom je ihned přiložte na otevřené oči. Světlo by nemělo skrze dlaně k vašemu zraku vůbec pronikat. Klidně dýchejte, maximálně se uvolněte. Vydržte tak dlouho, dokud vaše oči nevstřebají všechno teplo (energii) z dlaní. Potom celý postup opakujte ještě jednou. Podobně pomáhají takto zahřáté dlaně pokud jsme prokřehlí chladem nebo je nám zima a nemůžeme se zahřát. V tomto případě zahřáté dlaně přiložíme na uši, teplo z dlaní tak přejde do celého těla.

DSC_0459Koupele nohou vhodné proti bolestem hlavy

Koupele nohou někdy zabírají na bolest hlavy. Do teplé vody  dáme rozpustit hrst nejlépe mořské soli. Doba koupele patnáct až dvacet minut. Tato koupel nohou je vhodná především při nepříjemnostech vzniklých porušením krevního oběhu.

Šlapání vody: připravíme si lázeň, bylinkovou nebo solnou,  do škopku ale dáme jako hlavní ingredienci hladké oblázky. A jednoduše šlapeme po oblázcích, třeba u televize. Tato terapie může nahradit masáže chodidel, spočívá v tom, že na chodidlech máme energetická centra (body) ovlivňující energetickou oblast všech orgánů v těle. Masáže chodidel jsou vhodné, trpíme-li neurčitými bolestmi hlavy, pokud se nám nedaří odstranit především příčinu.

Účinné cviky, které uleví od bolesti hlavy, související s krční páteří

Bolest hlavy může mít přímou souvislost s bolestivostí a napnutím šíjových svalů, například z důvodů nedostatku pohybu, jednostranného přetěžování krční páteře, sedavé zaměstnání, stavy po úrazech, nebo v důsledku chybného držení těla. Na ztuhlé a bolestivé krční svaly pomáhá tento jednoduchý cvik:

1. Sedněte si na podložku s nataženýma nohama, dlaně opřete těsně za sebe, prsty směřují dozadu. Srovnejte páteř a seďte uvolněně. S výdechem nechte hlavu volně klesnout doleva, až se ucho přiblíží k rameni, s nádechem pomalu hlavu zvedejte a nechte obdobně klesnout k druhému rameni. Důležité je pohybovat hlavou velice pomalinku, po milimetrech. Opakujte desetkrát střídavě vlevo a vpravo ve zpomaleném rytmu dechu. dýchejte vědomě.

2. Posaďte se vzpřímeně na židli, zavřete oči a soustřeďte se. Z této pozice naklánějte hlavu střídavě vpravo a vlevo, aniž pohnete rameny. Opakujte desetkrát. Poté hlavu předkloňte, až se dostanete k hrudní kosti, ale při pohybu zpět hlavu nezaklánějte. Opakujte desetkrát. Cvičte pomalu a při návratu do vzpřímené polohy se nadechněte, při pohybu hlavou k ramenům či k hrudní kosti vydechněte.

Líbí se Vám článek? Sdílejte ho!Share on Facebook

Diskuze