Bolest hlavy – alternativní léčba

Bolest hlavy - alternativní léčbaČasté bolesti hlavy mohou, mimo jiné, vycházet z překyseleného organismu. V tom případě se soustředíme na vyváženou stravu, přidáme do jídelníčku více zásaditých pokrmů. Především přestaneme sladit cukrem, cukr můžeme nahradit medem v menší míře karamelem.

Na bolesti hlavy z únavy, přepracování nebo nevyspání můžete vyzkoušet různé bylinné recepty, různá cvičení (jóga), pobyt na čerstvém vzduchu, pokud nechcete užívat veselé růžové pilulky.

Pomůžou například chladivé obklady: menší ručník namočíte do studené vody, na vyždímaný ručník kápnete esenciální mátový olej a obklad přiložíte na čelo nebo zátylek.

Můžete vyzkoušet také kombinaci, kdy na čelo přiložíte studený obklad a vzadu na krk horký obklad. Na každého působí něco jiného, přírodních receptů existuje mnoho, krom toho, že nejdříve musíme odhalit a odstranit příčinu bolesti.

Bylinné čaje vhodné na bolesti hlavy

daisy-712892_1280Třikrát denně pijeme čaj ze sporýše lékařského, je vhodný na migrénu, můžeme jej kombinovat s mátou. Někdy je příčinou bolesti hlavy podrážděný žlučník, potom je vhodná právě máta nebo řebříček lékařský. Dále je vhodný čaj z třezalky tečkované, pokud potřebujeme uvolnit především po psychické stránce. Vhodné jsou též teplé koupele s nálevem z třezalky tečkované.

Sedmikrásky: na uvolnění bolesti hlavy sníme zhruba deset kvítků sedmikrásek, jakmile pocítíme první příznaky. Pijeme také čaj z květů sedmikrásek, můžeme je přidávat též do polévek.

Bolest hlavy - alternativní léčbaBylinný odvar na migrénu: Při častých bolestech hlavy užíváme po několik dní ráno a večer šálek odvaru této směsi: 20 g květů petrklíče, 20 g natě třezalky, 20 g kaliny. Půl polévkové lžíce nadrobno pokrájené směsi se spaří v půl litru vroucí vody, nechá deset minut odstát a přecedí. Bolesti pomáhá zmírnit také čaj z máty peprné a heřmánku.

Citronová záchrana: čerstvý citron přepůlíme a každou polovinu přiložíme na spánky. Pomáhá také přikládání rozmačkaného zelného listu nebo vlažného obkladu z tvarohu na čelo.

Bolest hlavy - alternativní léčbaCitron je velmi hodnotným vitaminovým podpůrným prostředkem k udržení zdraví.

Každý den je vhodné sníst alespoň jeden citron nebo vypít šťávu z jednoho citronu, zředěnou vodou, případně oslazenou medem (ne cukrem).

Citronový nápoj, případně kombinovaný s pomerančovou šťávou, pomáhá k odstranění únavy, která může být příčinou bolestí hlavy.

Nízký tlak: pomáhá třikrát denně žvýkat několik listů rozmarýnu.

Grimasy proti bolestem hlavy

Dokonale se uvolněte, jak nejlépe to dokážete. Vypněte mozek. Dělejte přehnané obličejové grimasy. Šklebte se intenzivně, jak nejlépe to dokážete: nafukujte tváře, hýbejte čelistmi sem tam, rychle mrkejte, špulte rty, zhluboka zívejte, koulejte očima, zašilhejte, zamračte se, svraštěte čelo, krčte nos, vytahujte bradu, hýbejte pusou jako kapr, vyplazujte jazyk a tak podobně. Nenásilně a velmi pomalu při tom pohybujte krkem na všechny strany. Vyzkoušejte to, někdy pomůže uvolnění ztuhlých obličejových svalů.

Někdy pomůže: silně si třeme ušní lalůčky. Potom na chvilku palcem a ukazováčkem silně stiskneme kořen nosu pod nadočnicovými oblouky. Nezatajujeme dech! Volně a pečlivě dýcháme!

Bolesti hlavy a unavené oči

Předejte očím hřejivou energii: dlaně třete silně o sebe, dokud se nezahřejí. Potom je ihned přiložte na otevřené oči. Světlo by nemělo skrze dlaně k vašemu zraku vůbec pronikat. Klidně dýchejte, maximálně se uvolněte. Vydržte tak dlouho, dokud vaše oči nevstřebají všechno teplo (energii) z dlaní. Potom celý postup opakujte ještě jednou. Podobně pomáhají takto zahřáté dlaně pokud jsme prokřehlí chladem nebo je nám zima a nemůžeme se zahřát. V tomto případě zahřáté dlaně přiložíme na uši, teplo z dlaní tak přejde do celého těla.

Koupele nohou vhodné proti bolestem hlavy

Bolest hlavy - alternativní léčbaKoupele nohou někdy zabírají na bolest hlavy. Do teplé vody dáme rozpustit hrst nejlépe mořské soli. Doba koupele patnáct až dvacet minut. Koupel nohou je vhodná především při nepříjemnostech vzniklých porušením krevního oběhu.

Šlapání vody: připravíme si lázeň, bylinkovou nebo solnou,  do škopku ale dáme jako hlavní ingredienci hladké oblázky. A jednoduše šlapeme po oblázcích, třeba u televize.

Tato jednoduchá terapie může nahradit masáže chodidel, spočívá v tom, že na chodidlech máme energetická centra (meridiánové body a vedlejší čakry) ovlivňující energetickou oblast všech orgánů v těle. Masáže chodidel jsou vhodné, trpíme-li neurčitými bolestmi hlavy, pokud se nám nedaří odstranit především příčinu.

Studené a teplé obklady proti bolestem hlavy

Bolest hlavy - alternativní léčbaTeplý obklad: zvolíme v době, kdy bolest hlavy začíná – při prvních příznacích. Použijeme zahřátý ručník, kterým zakryjeme čelo a vlasovou část hlavy. Zahřátý ručník ještě překryjeme větším šátkem, aby se teplo udrželo co nejdéle. Teplo uvolní stažené tepny a napjaté svaly (krční a ramenní). Po vychladnutí ručník opět nahřejeme, opakujeme do uvolnění bolesti. Použít můžeme také zahřátý gelový sáček, který zabalíme do ručníku či velkého šátku.

Studený obklad: zvolíme v době, kdy je bolest hlavy trvalá a neustává. Použijeme vychlazený gelový sáček zabalený v ručníku. Chladivý gel v ručníku umístíme na bolavé místo a upevníme šátkem. Úleva by se měla dostavit do deseti minut. Někdy pomáhá teplé a studené obklady střídat.

Masáž HLAZENÍM: posaďte se a intenzivně se hlaďte, použijte současně obě ruce. Hlaďte se po tváři, nevynechejte žádné místo, včetně krku a vlasové pokožky, nakonec přejděte k ramenům. Mějte zavřené oči a vnímejte všechny pocity, na nic nemyslete.

Účinné cviky, které uleví od bolesti hlavy, související s krční páteří

Bolest hlavy může mít přímou souvislost s bolestivostí a napnutím šíjových svalů, například z důvodů nedostatku pohybu, jednostranného přetěžování krční páteře, sedavé zaměstnání, stavy po úrazech, nebo v důsledku chybného držení těla. Na ztuhlé a bolestivé krční svaly pomáhá tento jednoduchý cvik:

• Sedněte si na podložku s nataženýma nohama, dlaně opřete těsně za sebe, prsty směřují dozadu. Srovnejte páteř a seďte uvolněně. S výdechem nechte hlavu volně klesnout doleva, až se ucho přiblíží k rameni, s nádechem pomalu hlavu zvedejte a nechte obdobně klesnout k druhému rameni. Důležité je pohybovat hlavou velice pomalinku, po milimetrech! Opakujte desetkrát střídavě vlevo a vpravo ve zpomaleném rytmu dechu. dýchejte vědomě.
  • Posaďte se vzpřímeně na židli, zavřete oči a soustřeďte se. Z této pozice naklánějte hlavu střídavě vpravo a vlevo, aniž pohnete rameny. Opakujte desetkrát. Poté hlavu předkloňte, až se dostanete k hrudní kosti, ale při pohybu zpět hlavu nezaklánějte. Opakujte desetkrát. Cvičte pomalu a při návratu do vzpřímené polohy se nadechněte, při pohybu hlavou k ramenům či k hrudní kosti vydechněte.

Eshop – INSPIRACE PRO SPOKOJENÝ ŽIVOT

Související článek: Důvody ztuhlé šíje – tvrdošíjnost, Nejzdravější způsob chůze: naboso, Jak podpořit výkonnost mozku?, Hormony štěstí a dobré nálady – endorfiny,  MED zlatý léčivý nektar a elixír života

Bolest hlavy - alternativní léčba

Diskuze

error: Obsah je chráněn autorským zákonem.