Rizoto s dýní Hokaido

pumpkin-544511_1280Vegetariánské rizoto s DÝNÍ HOKAIDO je překvapivě dobré, navíc velice zdravé. Dýně (turek, tykev) je zdrojem vlákniny. Dále obsahuje vitamin A, betakaroten, draslík, selen, lutein. Dýňová semínka jsou zdrojem omega-3 mastných kyselin. Semínka můžeme v troubě upražit, a připravit si tak zdravý pamlsek.

Ingredience: rýže, cibule, dýně hokaido, sůl, pepř, mletá kurkuma, mletý zázvorový kořen, olivový olej, sojová omáčka.

Postup: Uvaříme rýži obvyklým způsobem. Na pánvičce osmahneme tři cibule pokrájené na kostičky (použijeme kvalitní pánev a co nejméně tuku). Omytou dýni rozkrojíme a odstraníme jádřinec (vláknitý střed). Na cibulový základ dáme nahrubo nastrouhanou dýni hokaido (strouháme i se slupkou). Osolíme, opepříme, ochutíme mletou kurkumou (nešetříme, kurkuma tvoří chuťový základ rizota, navíc je velice zdravá), přidáme špetku mletého zázvoru. Restujeme pumpkin-76616_640za občasného míchání, dokud dýně nezměkne (asi 10 min). Nakonec vmícháme trochu sojové omáčky a kvalitní olivový olej. Hotovou dýni smícháme s uvařenou rýží. Servírujeme se zeleninovou oblohou, případně podáváme dýňovou rýži jako přílohu.

Pražená dýňová semínka: z vydlabaného středu dýně můžeme vybrat semínka a upražit je v troubě. Semínka pečlivě očistíme, propláchneme a osušíme. Rozložíme je na plech pokrytý pečícím papírem, vložíme do předehřáté trouby na 190°C. Dýňová semínka pražíme zhruba půl hodiny. Ke konci pražení můžeme semínka prosolit.

pumpkins-918035_1280

Líbí se Vám článek? Sdílejte ho!Share on Facebook

Diskuze