Jednoduché dechové cvičení

yoga-224643_1280Nesmíme zapomínat na správný rytmus dýchání. Doma ani venku na procházce. Pobyt na čerstvém vzduchu, ať už při procházce nebo sběru bylinek, spojíme s relaxací doplněnou vědomým, procítěným dýcháním. Hluboce se nadechujeme nosem, vědomě co nejvíc naplníme plíce. Zhluboka vydechujeme ústy. Dbáme na to, aby výdech byl pomalejší a delší než nádech. Uvolníme tak průdušky, usnadníme proudění kyslíku do krve, dobře se nám prokrví a okysličí celé tělo a hlavně mozek. Představujeme si, jak každá jednotlivá buňka našeho těla přijímá životadárnou energii. Dechová cvičení zklidní každé vnitřní napětí. Bolesti hlavy, zdánlivě bez příčiny, ke kterým nemáme odůvodnění, mohou být někdy zapříčiněny zrychleným a povrchním dýcháním, kdy je tělo nedostatečně okysličeno.

Správné dýchání udržuje čistou mysl a zdravé tělo

yoga-241613_1280Dýchání se děje automaticky, samo od sebe, aniž bychom náš dech vždy vnímali.  Člověk ve stresu dýchá rychle, mělce a rychle také mluví. Někdy nevědomky zatajuje dech, což zabraňuje plynulému proudění energie. Všimněte si, zda dýcháte klidně, uvolněně, zhluboka, harmonicky a pomalu? Zapojujete do dýchání také bránici a břišní svalstvo? Uvědomujete si, že každým nádechem dáváte energii každé buňce vašeho těla? Že při správném nádechu a výdechu pracuje bránice tak, jak má a masíruje vnitřní orgány? Že správným okysličením dodáváte energii pro náš mozek? Pokud ano, tak je to v pořádku.

button (11)

Nádech znamená nabírat vzduch až do břicha (nafukovat se, jako balon). Výdech znamená vzduch vypouštět (jako z balonu). Přesto mnoho lidí dýchá paradoxně obráceně: při nádechu zatahují břicho a při výdechu jej paradoxně nafukují – to je špatně! V následujícím cvičení toto vezměte na vědomí.

Dechové uklidňující cvičení

Lehneme si na záda, dlaně složíme na podbřišku, nejdříve pravou, na ni dáme levou dlaň. Uvolníme se. Pomalu ale zhluboka se nadechujeme nosem, nadechujeme se až do břicha. Vydechujeme ústy – vědomě vydechujeme všechen neklid a všechny starosti. Ale bez myšlenek!!! Pouze si předem řekneme: co jdeme dělat a proč to děláme. O nic víc neusilujeme. Budeme-li toto cvičení provádět deset minut, krásně se nám prokrví celé tělo.

Cvičení pro okamžité zklidnění rozbouřených emocí

Postavte se rozkročmo, ruce nechte volně podél těla. Zavřete oči. Utište myšlenky a soustřeďte se jen na hluboké dýchání. Velmi pomalu ale zhluboka se nadechněte až do břicha. Nakrátko zatajte dech a pomalu, uvolněně vydechujte ústy. Před dalším nádechem opět na pár vteřin zatajte dech. Představujte si, jak s každým výdechem odchází z vašeho vědomí energie veškerého stresu a nepokoje. Cvičení opakujte beze spěchu devětkrát za sebou. Nakonec proneste toto zaříkání (afirmaci): ,,Moje podvědomí všechno zná a ví. Moje podvědomí mi pomáhá na každém mém kroku. A já s důvěrou pozorně naslouchám.“

Tuto afirmaci přijměte za svou, opakujte ji těsně před usnutím a vzápětí po probuzení i kdykoliv během dne.

athletic-girl-1388572_1920

Líbí se Vám článek? Sdílejte ho!Share on Facebook

Diskuze